Gréckokatolícka cirkev
farnosť Malcov

Aby sme mohli z lásky umrieť, musíme z lásky žiť.
Sv.Terezka z Lisieux






hwww.lifenews.sk

Vyveska

www.kumran.sk

www.magnificat.sk

www.forumzivota.sk

spz.pavolmaria.org

www.cbreurope.sk

www.instituteofleoxiii.org


V tento deň slávime slávny a svetlý sviatok paliem, a to z tejto príčiny: Po vzkriesení Lazára zmŕtvych, mnohí vidiac, čo sa stalo, uverili v Krista. Preto sa židovská veľrada rozhodla, že zabijú Krista aj samotného Lazára. No Kristus sa vzdialil ponechajúc miesto ich zlobe, kým Židia rozhodli, že ho zabijú na sviatok Paschy.


Keďže sa už dlhší čas ukrýval, šesť dní pred Paschou prišiel Ježiš do Betánie, kde býval Lazár, kedysi mŕtvy. Pripravili mu obed a Lazár jedol s ním. Jeho sestra  Mária pomazala myrom Kristove nohy. Na druhý deň ráno poslal (Ježiš) svojich učeníkov, aby mu priviedli oslicu a osliatko. Ten, ktorému je nebo prestolom, sadá si na osliatko a vstupuje do Jeruzalema. Hebrejské deti mu prestierali svoje plášte  a palmové ratolesti. Jedni ich zrezávali, iní ich niesli v rukách a prevolávali: „Hosana Synovi Dávidovmu! Požehnaný, ktorý prichádza v mene Pánovom, Kráľ Izraela!“ Bol to Svätý Duch, ktorý naplnil ich ústa slávou a chválou Kristovi.

::čítať ďalej::

Autor: Mgr. Marek Durlák



lazarova


V tento deň slávime vzkriesenie svätého a spravodlivého Kristovho priateľa Lazára, ktorý bol štyri dni v hrobe. Bol rodom Žid, patril k skupine farizejov a ako sa niekde uvádza, bol synom farizeja Šimona. Pochádzal z Betánie. Keď náš Pán, Ježiš Kristus, pre našu spásu chodil po tejto zemi, spriatelil sa s ním. Keďže sa Kristus  často zhováral so Šimonom  a veľa krát prichádzal do jeho domu, Lazár si ho veľmi obľúbil. No nielen on, ale aj jeho dve sestry Marta a Mária.

::čítať ďalej::

Autor: Mgr. Marek Durlák



marnotratnysyn


Podobenstvo o márnotratnom synovi sa pokladá za jednu z najkrajších statí Svätého Písma. Odzrkaduje sa tu najväčšie Božie milosrdenstvo a hlboká kajúcnosť človeka.


Liturgickou zvláštnosťou tejto nedele, ale aj dvoch nasledujúcich nedieľ, je to, že na utierni sa po slávnostných a radostných žalmoch polyjeleja, spieva smutný a nostalgický 137 žalm.  Je to žalm vyhnanstva. Spievali ho Židia počas Babylonského zajatia, spomínajúc na svoje sväté mesto Jeruzalem. Tento žalm sa stal navždy piesňou človeka, ktorý si uvedomuje svoje oddelenie od Boha a uvedomujúc si toto, stáva sa opä človekom, tým, ktorý sa nedokáže nikdy plne uspokojiť ničím v tomto padlom svete, preto svojou prirodzenosťou a poslaním je pútnikom. Tento žalm odhaľuje samotný veľký pôst, ako putovanie a pokánie, ako návrat k Bohu.


 

::čítať ďalej::

Autor: http://www.grk-trhoviste.estranky.sk




mytnik


Svoje pomenovanie dostala táto nedeľa podľa state Evanjelia, ktoré sa číta na sv. liturgii a je centrálnou myšlienkou tejto nedele (Lk 18, 10 - 14). Na tomto Ježišovom podobenstve Cirkev poukazuje na dva typy ľudí, na dva postoje, ktoré je možné pred Bohom zaujať. Buď človek prijme mýtnikovu pokoru, a bijúc sa do pŕs bude volať: „Bože, buď milostivý mne hriešnemu!" alebo uprednostní správanie farizeja. K tej prvej voľbe pobádajú veriaceho človeka aj liturgické texty tejto nedele. Napríklad v kondáku sa spieva:


"Chráňme sa pyšných rečí farizeja. Od mýtnika sa naučme pokore. Pokorným hlasom kajúcne volajme: Spasiteľ sveta, očisť svojich služobníkov.


 


::čítať ďalej::

Autor: http://www.grk-trhoviste.estranky.sk



Obrázok


Ježiš odpovedal: „Sám hovoríš, že som kráľ. Ja som sa na to narodil a na to som prišiel na svet, aby som vydal svedectvo pravde. Každý, kto je z pravdy, počúva môj hlas“ (Jn 18, 37).


Keď sa v roku 1920 našiel na egyptskej púšti kus ťažko čitateľného papyrusu, nikto ani netušil, že po pár rokoch, keď ho začali odborníci v Rylandsovej knižnici v Manchestri najmodernejšími vedeckými metódami skúmať, objavia mimoriadne vzácny doklad o tom, že to, čo zvykneme čítať z 19. kapitoly evanjelia podľa svätého Jána na sviatok Krista Kráľa, sa našlo v presnom znení tak, ako to čítame dnes, aj na tomto papyrusovom útržku. Bola tam časť textu, ktorá zachytáva rozhovor Piláta s Kristom vo vládnej budove pri súdnom prelíčení v Jeruzaleme vo Veľký piatok. Tento kus papyrusu, pochádzajúci z rozmedzia 10-50 rokov po napísaní originálneho textu evanjelia svätým Jánom, je presvedčivým dôkazom jednak verného zachovávania pôvodnosti a presnosti posvätných textov až po súčasnosť, ďalej tento papyrus predstavuje najstarší zachovaný text Svätého písma Nového zákona, čím sa vyvrátili tvrdenia tzv. odborníkov, že evanjelia vraj vznikli až niekedy v 3. a 4. storočí po Kristu.

::čítať ďalej::

Autor: Slovo 22/1994



Dnes je Piatok 29.marca 2024.
Dnes oslavuje meniny Miroslav
Zajtra oslavuje meniny Vieroslava

Najbližšia liturgia:
Piatok 29.03 o 8:00 hod

Najbližšia aktivita:

Najbližšia akcia:

Partnerske stránky: www.fartore.sk